Even een korte update!

We zijn na de eerste keer Boracay dus naar het eiland Negros gereisd, niet zo leuk. Gelijk besloten om terug naar Boracay te gaan. Aangezien Boracay de duurste bestemming in de hele Filipijnen is, en we 10 dagen zouden blijven, moesten we wel een goedkoop guesthouse vinden. Na rondvragen, zoeken en heel veel lopen, was het ons gelukt. Voor slechts 9 euro per nacht hadden we een super mooie bungalow, met een grote schone kamer en balkon. Helemaal super. De meeste budget kamers zijn hier namelijk vanaf 20 euro.

Over Boracay kunnen we verder kort zijn: Op het strand gelegen, gelezen, gewinkeld, heerlijk gegeten, biertjes gedronken, leuke mensen ontmoet, party, heel veel zon, snorkeltripje en mangoshakes!
Het is alweer tijd voor onze laatste bestemming, Palawan. Een eiland in het zuid-westen van de Filipijnen. We zijn op 13 juni vanaf Kalibo (zo'n 1,5 uur vanaf Boracay) naar Clark gevlogen.

In het stadje Angeles City, vlakbij Clark, moesten we 2 nachtjes slapen omdat we pas 15 juni naar Palawan zouden vliegen. Het was vreselijk. In Angeles City is het meeste sextourisme van de hele Filipijnen. We hadden ook een hotel waar je per uur betaald en in onze kamer was naast het bed een groot schot met een gat erin zodat je de deur open kan maken wanneer je roomservice besteld. Degene die het eten komt brengen kan je dan niet naakt zien liggen in bed. Toen we de tv aan deden stond er natuurlijk gelijk porno op. Het stadje zelf heeft een grote straat met tientallen girliebars. Lollipopbar, Candybar, Pussybar etc. Er hing echt een heel bijzonder sfeertje. Gelukkig waren de mensen wel aardig en hebben we ons met de roomservice, lezen en in een restaurant met WiFi vermaakt.

Straks vliegen we naar Palawan. Het weerbericht is niet echt goed. Heel veel regen en onweer. We hopen het beste, als het maar een beetje droog blijft.

Over twee weken zijn we weer lekker thuis. We gaan nog even goed genieten en leuke dingen doen.

Tot snel!
Liefs

Heleen

En groot gelijk hebben jullie! Waarom die paar dagen die jullie nog hebben doorbrengen op een plek waar je helemaal niet geniet?!
Heel vet dat jullie je duik diploma hebben gehaald! Alleen jammer dat er in Nederland niet zoveel moois te zien is onderwater...

Kan niet wachten tot jullie weer terug zijn! xxx