Phu Quoc en Mui Ne

Na Ho Chi Min City werd het weer tijd voor zon, zee en strand. We zijn naar Phu Quoc Island gereisd. Omdat het een vrij lange reis zou worden, hebben we de nachtbus genomen. Op het station ontmoetten we Dominique. Een nederlandse meid uit Utrecht. We vertrokken ’s avonds om 23.00 en we kwamen ’s ochtends om 10.30 op Phu Quoc aan. Met zijn drieeen zijn we met een taxi naar het Luna resort gereden. Wij hebben een bungalow gehuurd en Dominique heeft bij de familie van het resort gelogeerd, omdat een bugalow voor haar alleen te duur was.
Op de tweede dag hadden wij een scooter gehuurd en zouden we noorden van het eiland verkennen. Het ging helemaal mis.. We hadden een super slechte kaart, alle Vietnamezen wezen ons express de verkeerde kant uit, kinderen scholden ons uit en de wegen waren allemaal van zand. Het was vreselijk. We besloten terug naar het resort te rijden, toen we Dominique plotseling tegen kwamen. Na een verse jus en een broodje ei zijn we met zijn drieeën op de scooter gestapt en zijn we naar een verlaten strandje gereden, waar we verlogens de hele dag gerelaxed hebben.
Phu Quoc is verder totaal aan ons voorbij gegaan. We hebben alleen maar gehangen, fruit shakes gedronken, gelezen, gezwommen, lekker westers gegeten en koehandel gespeeld.
Omdat we zo in de strandstemming waren hebben we besloten om van Phu Quoc door te reizen naar Mui Ne, een dorpje aan de zuidkust van Vietnam. In het Hai Yen Resort hebben we onze strandvakantie voortgezet. Een groot zwembad met ligstoelen en super goedkoop eten en drinken: belegd broodje 1,25 dollar, biertje 0,50 dollar, vers sapje 1 dollar, avond maaltijd 2 dollar. Hier hebben we 4 nachtjes vertoefd.
Na Mui Ne hebben we de bus gepakt naar Dalat. Een klein frans-achtig stadje in het binnenland van Vietnam. We hebben 7 km om het meer gewandeld, door de straatjes gezwalkt en heerlijk Vietnamees gegeten. Op Valentines day hadden we zelfs een speciaal frans 3 –gangen menu genuttigd. De tweede dag hebben we een georganiseerde tour gedaan. We hebben echt heel veel dingen bezocht, waaronder: silkfactory, pagoda, flowerfarm en the elephant waterfall. Het was super vet want je kon onder de waterval door lopen.

Aziaten zijn over het algemeen een apart volk. Ze hebben hele andere gewoonten en dingen. Ze smakken bijvoorbeeld ongelooflijk hard, ze bellen met hun telefoon omgedraaid en ze dragen de hele dag mondkapjes en handschoenen (zodat ze niet bruin worden). De vrouwen lopen de hele dag in grote hello kitty en looney tunes pyjama’s en de mannen hebben super lange duimnagels (zulke lange duimnagels heb je nog nooit gezien). Verder zitten ze hier met zijn 4en op 1 scooter, eten ze ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds rijst (ook kale rijst vinden ze geweldig) en draaien ze overal karaoke (in de bus, in restaurants en in de dure nachtclubs).

We zitten op dit moment in de bus naar Nha Trang. We gaan weer lekker een paar dagen op het strand liggen. Daarna reizen we door naar het noorden en gaan we weer steden bezoeken.

Leuk om te horen dat het in Nederland zulk mooi winterweer is geweest. Wij hadden ook wel een dagje mee willen schaatsen, met koek en zopie!

Veel liefs!

Nick v G

Heeey lieve mensen!

Heb deze site helemaal gemist, net alles teruggelezen en klinkt als een fantastische reis! Erg jaloers! Ben blij dat Sanne weer beter is en dat jullie je zo vermaken. Ik zal jullie verhalen in de gaten houden :-)

Xxx Nick

Marlous

Weer een mooi verhaal! Haha kan me niks bij de pyama's voorstellen, als je er nog 1 ziet; foto!! Fijn dat jullie het ook met elkaar zo goed uithouden ;)

xx

Alien

Jeetje wat maken jullie veel mee! Het klinkt als een paradijsje daar. Moest lachen om de beschrijving van de Aziaten, ik zie het helemaal voor me. Genieten daar lieverds!

Dikke kus

Dom

op de 1 of andere manier heb ik dit verhaaltje ertussen gemist! ik wou dat ik de betreffende dominique uit utrecht was!!!!!! huilen. Maargoed. mooi verhaal weer. volhouden he! de foto's die op facebook voorbij komen zijn trouwens prachtig. veel liefs!