Oost Cambodja en HCMC

Op dit moment zijn we in Ho Chi Min City (HCMC), Vietnam. Het hotel was onze reservering vergeten, dus de goedkope kamers waren vol. Nu hebben we voor hetzelfde geld een enorme suite met airco, dus dat wordt lekker vertoeven na een zware sightseeing dag

Jullie hebben een tijdje niks van ons gehoord, omdat we in het Oosten van Cambodja zijn geweest. We verbleven in Sen Monorum, Mondulkiri Provincie. Het is een kleine stad in de bergen. Het is vrijwel niet toeristisch en het was er gelijk een stuk kouder. We hadden een ecologische Lodge gevonden, de Nature Lodge. Het was een heel groot natuurterrein met allemaal schattige huisjes op palen. Over het hele terrein liepen dieren vrij rond. Denk aan paarden, katten, koeien, honden en spinnen. Er was een heel mooi restaurant bij met allerlei soorten eten en drinken, en een pooltafel.

Via de Naturelodge hebben we een jungletrip geboekt. Twee dagen met een overnachting en eten en drinken included. We zijn dinsdagochtend vroeg vertrokken. Onze groep bestond uit een olifant met een Mahout (man die op de olifant rijdt), gids, australische jongen Ben, Engels meisje Jenny en wij. Lopend zijn we achter de olifant aan de jungle ingegaan. We hebben de 1e dag 19 km gelopen en geklommen. Na de lunch mocht Sanne op de olifant zitten. De hele middag is zij samen met de Mahout de jungle doorgetrokken. Het was super!
Rond 14.00 kwamen we bij het kamp aan. Er was ook nog een andere groep in het kamp. We aten met elkaar, maar we zijn verder niet echt met hun opgetokken.
In het kamp was geen wc.. dus je moest gewoon in de bushbush. Verder stonden er twee houten huisjes waar we onze spullen in konden leggen. We hebben gevist, vuur gemaakt, hangmatten in de bomen gehangen en toen zijn we gaan zwemmen bij de waterval. Het was vet gezellig.
Aan het einde van de middag zijn we met zijn allen gaan koken. Beef, wat groenten en rijst natuurlijk. 's Avonds was er een kampvuur met veel rijstwijn en slechte grappen.
De volgende ochtend hebben Jenny en Ben pancakes gebakken en hebben wij het brood geroosterd. Toen langzaamaan het kamp afgebroken en als laatste mochten we de olifanten wassen. Je mocht ook op ze zitten en met ze spelen. Ze waren zo lief! Toen alles ingepakt was, hebben we nog een berg beklommen. Simon was lucky want hij mocht dat stuk op de olifant rijden. De natuur was prachtig, hele hoge bomen, rare geluiden en dieren. Het was het laatste en tevens het mooiste wat we in Cambodja gezien hebben.

De reis naar Vietnam liep niet zo soepel. We zijn via een grensovergang gegaan waar nooit toeristen komen. Uiteindelijk heeft een lief vrouwtje ons geholpen. We kregen verkoelende doekjes en thee. Ook hadden we geen idee welke bus we moesten hebben naar HCMC, maar ook dat wist dit vrouwtje ons te vertellen.

HCMC is heel druk en het verkeer is een dikke chaos. We hebben weer een walkingtour gedaan van 5 km en vandaag gaan we naar het Finearts Museum. Vanavond gaan we vietnamees gourmetten. Dat is helemaal hip hier, dus dat wordt een dolle boel.

wenny edens

wat weer een mooi verhaal, vooral de rondlopende spinnen sprak me erg aan,:-)
groetjes vanuit het barre groningen.

Nienke

Klinkt allemaal super lieve schatten! veel plezier verder! Kus

Ann

Wow Sann, jij en Simon een met de natuur? Olifant rijden en vissen.. komen jullie ooit nog wel weer thuis? :( Geniet er van jongens!!

dikke kus!!

Vera

Wauw het klinkt super! Ik zit nu op school even in de mediatheek. Heb proefwerkweek gehad afgelopen week, ging niet echt super, nu weer gewoon school. Verder wel alles prima! Genietse!
Kus vera

Lotterrr

wauwie erg cool! Dat je het hebt overleefd in de natuur heel stoer van je San hahah ;) en met olifanten heeeeel tof! Klinkt allemaal te gek! Have fun xxxxx

Marlous

Echt heel tof! Mooie foto's ook, leuk om te zien :) Kus

Jelmer

Klinkt heel tof allemaal. Jullie maken er wat moois van